HTML Osnove

NEVIDLJIVI DEO HTML DOKUMENTA (<head>)

Prvi tag na koji nailazimo u head sekciji naziva se <title> tag i predstavlja tag čiji sadržaj pretraživač ispisuje kao tekst u takozvanom Title Bar-u (tekst kartice otvorene web strane). Primer sintakse title taga nalazi se u kodu ispod:

<title>Naslov web strane</title>

Prikazano u pretraživaču, to izgleda ovako:

6-title-tag-prikaz-naslova-html-strane

Taj naslov neće biti vidljiv nigde u prozoru pretraživača sem na ovom mestu. Izuzetno je bitno postaviti ga jer se korisnik, u slučaju da ima otvorenih više tab-ova, lakše snalazi i pronalazi onaj koji ga zanima.

Naredni red sadrži samozatvarajuci <meta> tag koji govori pretraživaču da karaktere/sadržaj koji se nalazi u okviru HTML dokumenta tretira ispravno, tj. u našem slučaju ispravno prikaže latinična I ćirilična slova ĆČŽĐŠ

Meta tag je samozatvarajući tag što znači da nema zatvarajući deo taga </meta>

Meta tagovi, generalno sadrže meta podatke, tj. podatke o podacima.

charset=”UTF-8”

U ovom konkretnom primeru, charset je atribut čij je vrednost utf8, a namena je prethodno opisana, ispravan prikaz slova ĆČŠĐŽ.

Ima raznih primena meta taga. Jedna od najpoznatijih primena meta taga je prikazana ispod:

<meta name=”description” content=”Ova web strana je namenjena svima.”>

Ovaj meta tag govori Internet pretraživačima kao što su Google, Bing, Yahoo i drugi da u svojim rezultatima pretrage ispod web linka stranice prikažu rečenicu „Ova web strana je namenjena svima.“

Delovi meta taga kao što su u prvom primeru

charset=“UTF-8“

name=”description”

content=”Ova web strana je namenjena svima.”

predstavljaju atribute taga koji bliže opisuju šta meta tag ustvari opisuje.

Sledeći red sadrži </head> koji govori da se završava deo HTML dokumenta čiji se sadržaj NE prikazuje.

 

Preporučite ovaj članak:
Email this to someoneShare on Google+Share on FacebookShare on LinkedIn