WordPress plugin

PLUGIN-ovi

Pored tema, čija je važnost presudna za sveukupni izgled sajta, najbitnija uloga plugin-ova u WordPress-u je šira funkcionalnost koju oni obezbedjuju. Plugin-ovi mogu biti namenjeni za lakšu administraciju samog sajta (primeri takvih plugin-ova su: Clone, TinyMCE, Post Types Order) dok je druga grupa namenjena boljoj vidljivosti sajta u pretraživačima. (SEO)

Posebnu grupu plugin-ova čine oni koji su namenjeni funkcionalnostima vidljivim na sajtu (primeri za to su: Contact plugin, WP Fullscreen Galleria, Facebook plugin, itd.)

Podela koju navodimo nema nikakve veze sa zvaničnom i u principu je data zbog vašeg boljeg razumevanja da plugin-ovi mogu obavljati razne dodatne funkcije u WordPress-u.

Postoji ogromna biblioteka plugin-ova koji su besplatni. Besplatne plugin-ove treba tražiti u zvaničnoj biblioteci WordPress-a na adresi https://wordpress.org/plugins/ ili po funkciji koju plugin treba da obavi, pretragom u nekom od pretraživača.

Ovi besplatni plugin-ovi mogu imati svoje proširene verzije (Pro version) koje se naplaćuju dok je osnovna varijanta softvera besplatna za korišćenje.

Ono o ćemu morate voditi računa je “kvalitet” plugin-a. Prvo, ukoliko plugin nije kompatibilian sa verzijom WordPress-a koja je aktuelna i nije update-ovan duže vreme, velika je verovatnoća da se od razvoja plugin-a odustalo. Druga bitnija stvar je što ukoliko plugin nije kompatibilan sa verzijom WordPress-a koju koristite, postoji velika verovatnoća da ce narušiti rad samog sajta. Najgore je što moze narušiti tako da neke od funkcionalnosti drugih plugin-ova ne budu upotrebljive. Takodje, broj download-a odredjenog plugin-a govori o njegovoj upotrebljivosti pa i na to treba obratiti pažnju. Pre instalacije svakog plugin-a treba uraditi bekap sajta (po prethodno objašnjenoj proceduri ili korišćenjem softvera koji obezbedjuje provajder u okviru cPanel-a) jer se puno puta dešava da nakon instalacije plugin-a umesto sajta imate prazan ekran ili grešku koju ne znate kako da ispravite ili pak sajt postane nedostupan.

Postoje trikovi kako da nasilno disable-ujete plugin u slučaju problema ali su oni deo naprednog poznavanja WordPress-a. Za sada je najbolje da pre instalacije novog plugin-a uradite bekap sajta (home foldera i baze)

Takodje postoje plugin-ovi koji se plaćaju i kojih nema u WordPress biblioteci. Mesto na kome možete naći najviše plaćenih plugin-ova je Code Canyon http://codecanyon.net/category/wordpress mada ima i drugih.

Plugin se, nezavisno od njegove funkcije, instalira na sledeći način:

Iz menija se odabere Plugins>Add New i zatim iz predloženih kategorija (Featured, Popular, Recommended) kao i pretragom (Search Plugins) proveri dostupnost.

104-WordPress-pluginovi

Hajde da prodjemo kroz proceduru instalacije jednog plugin-a koga ćete svakako instalirati, bez obzira na potrebe sajta. Ovaj plugin služi za bolju SEO optimizaciju tj. rangiranje stranica sajta kod pojedinih pretraživača kao što su Google, Bing, Yahoo i drugi.

Ime plugin-a je WordPress SEO by Yoast i možete ga naći u Popular sekciji ili unošenjem tačnog imena u Search Plugins prozoru.

Nakon što vam bude prikazan, imate dve opcije: “More Details” – gde možete videti razne informacije vezane za plugin i “Install Now” dugme.

Kliknite na “Install Now” i nakon par sekundi pojaviće se prozor u kome treba kliknuti na link “Activate Plugin”.

105-WordPress-plugin-instalacija

Nakon toga, plugin je instaliran i aktiviran i može se koristiti.

105-WordPress-plugin-spisak

Kako funkcioniše ovaj plugin?

Nakon instalacije i aktiviranja, svaka stranica će dobiti posebnu sekciju za uredjivanje pod imenom WordPress SEO by Yoast

 

107-WordPress-SEO-pluginPostoji nekoliko tabova.

U tabu General unosite SEO Title koji odgovara naslovu koji želite da pretraživač postavi za tu stranicu. Drugi koristan tekst koji ukratko opisuje sadržaj stranice je Meta Description. Snippet Preview je deo u kome se prikazuje kako će pretraživač videti i prezentovati tu stranu u svojim rezultatima pretrage.

Focus keyword je nesto što pretraživači sve manje koriste ali su to ustvari ključne reči koje opisuju stranu.

Drugi zanimljiv tab je Advanced. U njemu definišete da li želite da strana bude vidljiva pretraživačima ili ne. U većini slučajeva ostavićete default podešavanja.

Poslednji zanimljiv tab je Social. U njemu unosite naslov, tekst i sliku kojom želite da predstavite stranu prilikom share-ovanja na Facebook-u. Možete ostaviti default podešavanja.

Najznačajnije je podesiti General tab. U slučaju da ga ne podesite, sama aplikacija će uzeti originalni naslov strane i početak teksta na njoj postaviti kao opis.

Vrlo je važno ovo podesiti na svakoj strani sajta kako bi sveukupan SEO skor bio što bolji a stranice sajta bile dobro rangirane. Pored ovih podešavanja, postoji mnoštvo stvari koje pretraživači koriste u cilju rangiranja. Većina tih stvari bi mogla da se smesti u poruku: pišite zanimljiv i kvalitetan tekst na vašim stranama.

Preporučite ovaj članak:
Email this to someoneShare on Google+Share on FacebookShare on LinkedIn