WordPress SEO

Zašto SEO treba da uradite sami?

Veliki broj kompanija zaradjuje na optimizaciji sajtova, što je sasvim ok. Ako ste medju onima koji imaju sajt uradjen na WordPress platformi, SEO se velikim delom bazira na stvarima koje sami možete da uradite. Dodatni razlog je što niko bolje od vas ne zna koji naslov stranice želite, kakav tekst da napišete a da on bude stručan i kompetentan u oblasti kojom se bavite, itd.
Iz tog razloga, odlučili smo da vam uštedimo trud i pokažemo šta sami možete da uradite.

Postoji nekoliko bitnih stvari koje odlučuju o tome kako će neki sajt biti rangiran u okviru svoje branše ili sfere delovanja.

Prva i najbitnija je KVALITET sadržaja vaše strane. Što kvalitetniji sadržaj ponudite, računajte da ste uradili pola posla, bar što se SEO optimizacije tiče. Znači, posvetite pažnju i VREME da sadržaj svake strane uradite što je kvalitetnije moguće.

Druga bitna stvar nalazi se u okviru WordPress administrativne sekcije. Ukoliko odete u Settings pa zatim izaberete General, postoje dva polja: Site Title i Tagline.
Site title je ime sajta, tj. kratak naziv vaše kompanije, udruženja, itd.
Tagline je nešto kao krilatica, nešto što može da bude i vaš moto ali i detaljniji opis onoga čime se bavite.

Treća stvar, koju se nadam da ste već uradili, je da na strani Settings > Reading odčekirate box koji počinje sa “Discourage search engines…” i snimite izmene. U slučaju da vam je to polje čekirano, svi veći pretraživači smatraće da iz nekog razloga ne želite da vaš sajt ili strana ne budu vidljive, tj. prikazane širem auditorijumu.

Sledeće sto možete uraditi su linkovi. U WordPress-u se nazivaju Permalinks. Radi konciznosti, obavezno proverite da li su na default podešavanju. To proveravate tako što će vam u slučaju default podešavanja, u adresnoj liniji pretraživača, postovi ili stranice biti prikazivane kao brojevi. U svakom slučaju, ono što možete da uradite je da kliknete na Post kao način obeležavanja strana. Tako će vaše strane imati neki smisaoni naziv umesto broja koji realno ne služi ničemu.

Dalje, sam naziv posta ili strane treba da bude opisan. Znači, obzirom da se on posmatra kao h1 (na ovom nivou vam je bitno da Google zna šta je to) ima i najveću relevantnost za ono što se na strani nalazi. Ostali naslovi na strani treba da budu označeni sa h, h3 itd. u zavisnosti od toga kolika im je važnost. Svakako obratiti pažnju da glavni naslov posta ili strane ne bude duži od 55 karaktera.

Linkovi su sledeća stvar kojom se treba pozabaviti. Postoje dve vrste linkova, u smislu SEO-a. Jedni su interni linkovi, kojima povezujete sadržaj unutar sajta, dok su drugi, eksterni, usmereni ka drugim sajtovima na koje upućujete svoje posetioce. I jedni i drugi treba da budu opisni, nikako “klikni ovde” i slično. Kada je reč o eksternim linkovima, vrlo je bitno da oni treba da budu logički povezani sa sadržajem na vašoj strani.

Slike su od sve veće važnosti. Sve veći broj ljudi pretražuje neki pojam ili sliku. Od najveće važnosti je definisati takozvani alt tag svake slike koju imate na strani. Dobro je da i sam naziv slike bude opisan. Znači, nikako nije dobro da slika koju upload-ujete na stranu ima naziv tipa 123-DB-RF-4.jpg jer ona ni vama ništa ne znači. Pa zašto bi onda pretraživačima?

Ukoliko imate kategorisane postove, izuzetno je bitno da svaka od kategorija ima popunjeno polje Description. Takodje, bitno je da se ono zaista negde pojavljuje na sajtu.

Ono sto preporucujem je da instalirate Yoast SEO, podesite ga pravilno i generišete sitemape kako bi se i pretraživači bolje snašli po pitanju strukture vašeg sajta.

Da zaključimo, postoji još dosta stvari koje se mogu uraditi ali, ovo možete i sami i što je joše bitnije, to ne morate platiti nikom.

Ovo jeste veliki posao (u zavisnosti od broja strana i slika koje sačinjavaju vaš sajt) ali je jedno sigurno – niko ne poznaje ono ćime se sajt bavi ni približno dobro kao vi.

Preporučite ovaj članak:
Email this to someoneShare on Google+Share on FacebookShare on LinkedIn